Wie wordt de meest gepassioneerde vrachtwagenchauffeur?
Uit een groot transportonderzoek is gebleken dat Belgische vrachtwagenchauffeurs fiere chauffeurs zijn1 . Met de campagne ‘Love2Truck’ willen de initiatiefnemers tijdens de eerste maanden van 2018 actief op zoek gaan naar die fiere chauffeurs en hun warme, gepassioneerde verhalen. Wie zijn ze? Wat doen ze? En vooral, waarom hebben ze zo veel passie voor hun job?
Niet alleen de passie is een belangrijke drijfveer van de campagne. De sector heeft ook effectief nood aan meer vrachtwagenchauffeurs. Door het schrijnend tekort is het beroep van vrachtwagenchauffeur sinds jaar en dag een knelpuntberoep. Dat blijkt andermaal uit een studie uitgevoerd in november 2017. Dit actuele tekort aan chauffeurs vormt een belangrijke rem op de groei van de Belgische wegtransportbedrijven².
3 gemotiveerde vrachtwagenchauffeurs vormen alvast het gezicht van de campagne: Danny Das van Withofs Transport, Omer Uzun van Van Moer Transport en Griet Aerts van Meers Transport Groep. Met deze drie gezichten willen de initiatiefnemers onderlijnen dat de campagne open staat voor IEDEREEN in de Belgische transportsector.
De campagne is een initiatief van DKV Euro Service, Go4Logistics, Randstad, Renault Trucks, Suivo Telematics, TRANSPORT EN LOGISTIEK VLAANDEREN, TRANSPORTMEDIA, TVMBelgium en Instituut voor Mobiliteit (IMOB, UHasselt).
1Onderzoek uitgevoerd door DKV Euro Service. Meer info: http://prez.ly/jVy
2Onderzoek uitgevoerd door Truck & Business. Meer info: http://www.transportmedia.be/tekort-aan-chauffeurs-de-groei-van-de-belgische-transporteurs-bedreigd/